Årsmøde og generalforsamling 2017

Invitation til Årsmøde og Generalforsamling 2017

I indbydes hermed til årsmøde og generalforsamling for AWE Danmark.
Vartov Farvergade 27 1.sal opgang H ” Hjørne Stuen”
Fredag dag den 8.september kl.15.30 – 18.00
Efterfølgende Generalforsamling kl. 18.45 – 20

IMG_4551
Noel Bonam (på talerstolen) åbner konferencen “Global Education” i forlængelse af IC-mødet i Kerala. I baggrunden ses bl.a. Reghu Rama Das

Temaet for AWE Danmarks årsmøde 2017 er ”Glocal Communities”, eller på dansk Glokale lokalsamfund.

Begrebet er overskriften for AWEs internationale arbejde og vores engagement i samfund rundt omkring i verden, der er globale i deres udsyn men lokalt forankrede i skabelsen af bæredygtige uddannelser og bæredygtig udvikling.

Dialogen om “globale” -metoder og om udvikling af glokale lokalsamfund er inspireret af erfaringerne fra AWE’s internationale Council meeting (ICM), der fandt sted i Indien i oktober 2016.

ICM i Indien var farvet af deltagere fra de mange forskellige lande: Brasilien, Belgien, Danmark, Egypten, Indien, Japan, Filippinerne, Sri Lanka, Tadsjikistan, USA og Zambia. Naturligvis har disse lande meget forskellige udfordringer, både hvad angår uddannelse og bæredygtig udvikling. AWE’s globale opgave er at finde en fællesnævner, der kan inspirere og fremme en handlingsorienteret dialog om “globale” samfund og at samarbejde om idéer, der kan fremme bæredygtig uddannelse og udvikling.

Oplæg og workshop

På mødet vil der være fire korte præsentationer og efterfølgende en workshop om hvilke små skridt AWE Danmark kan tage, den kan have stor betydning for deltagerne i AWE-netværket, både i Danmark og internationalt.

AWE and ”Glocal Communities” (oplæg på engelsk)

Noel Bonam, Global Præsident for AWE siden 2013, vil give et overblik over AWEs vision og mission. Derudover vil han som en del af sit oplæg præsentere ideologien bag “Glocal Communities” og fremhæve et specifikt AWE-projekt, der kan binde lokale og globale indsatser (i sammenhæng med voksende polarisering globalt).

IMG_4534
Præsentation af UN-magazine. Sabith Pillai og Noel Bonam

AWE og vores FN-dagsorden

Rex Schade, formand for AWE’s FN-komité, vil tale om AWE’s tilstedeværelse i FN og om AWEs rolle i at styrke den lokale bevidsthed i offentligheden. Desuden vil Rex Schade tale om et fælles projekt blandt AWEs medlemmer i forskellige dele af verden. På mødet vil UN workgroup Magazine blive præsenteret.

WEGE IMG_4433
Deltagere i kvindeworkshop er koncentreret om at nedskrive fortællinger

Når kvinder kommer sammen

Rikke Schultz, global vicepræsident for AWE, vil tale om erfaringerne fra AWEs kvindeworkshop, der fandt sted i en lille landsby i Kerala (Indien) og præsentere metoderne for den Workshop-model, der blev testet på mødet.

Lokal udviklingsmodel

Palle Møldrup, Global Treasurer of AWE, vil give et overblik fra en workshop om bæredygtig udvikling fra ICM i Kerala (Indien). Workshoppen var baseret på FN’s bæredygtige udviklingsmål (SDG), og det resulterede i udviklingen af en fælles model for lokal udvikling.

Deltagerne i IC-mødet 2016 i Kerala

Workshop med introduktionen af Noel Bonam

Oplæggene vil blive fulgt op af en workshop, der fokuserer på specifikke aktiviteter, som medlemmer af AWE Danmark kan arbejde videre med.

Der serveres kaffe og te. Sandwich kan købes ved betaling 60.00 kr på Mobil pay 61 83 21 69 senest onsdag den 6. september

Bemærk: Grundtvigs fødselsdagsarrangementer på Vartov finder sted om morgenen, og tidlig eftermiddag.

AWE generalforsamling den 8. september 2017

Dagsorden for generalforsamlingen:

1. Valg af dirigent og referent
  2. Bestyrelsens beretning ved formanden
  3. Beretning om aktiviteter i Association for World Education (AWE) og i FN.
  4. Fremlæggelse af regnskab til godkendelse
  5. Fastsættelse af kontingent
  6. Indkomne forslag. Forslag skal være formanden i hænde senest en uge før

generalforsamlingen

1. Valg af formand
  2. Valg af næstformand
  3. Valg af kasserer
  4. Valg af mindst 5 ordinære bestyrelsesmedlemmer
  5. Valg af revisor og revisorsuppleant

Kontingent for 2017er 250 kr. for enkeltmedlemmer og 500 kr. for institutioner. Heraf går 100 kr. hhv. 200 kr. til AWE International.

Kontingentet bedes indsat på konto 0570-0001420992 i Sydbank senest 1.september

på bestyrelsens vegne,